Treceți la conținutul principal

Trenu' lu' Relu!


Trenul lowcost! WOW!
Bunica meaare o vorba. Ideile vin de la … idioti :) Si nu de putine ori are perfecta dreptate.
Acum vreodoua zile am citit un articol pe hotnews despre o initiative a MinisteruluiTransporturilor.
ReluFenechiu anunta cu bucurie o idee care i-a fost sugerata de presedintele CA alCFR Calatori, Alexandrina Gatej. "Vreau sava spun ca a venit cu o idee si mi-a placut foarte mult - se vede foarte clarca experienta din managementul privat o ajuta -, aceea de a face un program samergi cu 10 lei la mare. Poate e exagerat cu 10 lei.(...) Un gen de low-cost,exact asta mi-a spus, ca va incerca sa studieze politicile de low-cost dinaviatie si sa vedem daca nu putem implementa o politica de low-cost si intransportul de calatori, mai ales ca, daca suntem corecti cu noi, ar trebui safie cam low-cost transportul nostru de calatori", a spus ministrul.
Tare idee!
Se vede claaaaar experienta din managementulprivat :)
Vorba fie intre noi, interautii, trenurile dinRomania sunt deja low cost.
Dar, ce m-a uimit putin a fost cu cata nonsalantasi vadita lipsa de cunosatere a domeniului, tov ministru a exaltat la auzulacestei idei si a trecut la complimentarea autoarei.
Lipsa de cunosatere si incapacitatea managerialavine din incapacitatea celor care gestioneaza ministerul de a corela solutiilela problema.
Sa vedem cazul in speta:
1.   Problema (asacum a fost expusa ea de ministrul Fenechiu in acelasi material de pe hotnews: "Mergcu masina. De ce? Din cauza ca trenurile din Romania astazi nu ofera viteza siconfortul necesar pentru a inlocui masina. Asta este realitatea si trebuie,dupa parerea mea, sa ducem niste politici care sa schimbe lucrurile"
Ca sa fimexacti, viteza medie de deplasare a trenurilor in Romania in 2012 a ajuns lanivelul celei din 1940! Trenuri electrice se taraie cu viteza medie atrenurilor cu aburi care traversau o Romanie in plin Razboi Mondial!
2.   Solutia: totconform domnului ministru:
“Bagam oferta 10 lei de laBucuresti la Mare!”
Rezolva aceasta “oferta” problema reala ainfrastructurii feroviare? Se aplica cumva oferta si la transportul de marfa?Daca e oferta de 10 lei, de ce sa platesti pretul intreg? De ce sa platesticand mergi cu nasul? De ce sa mergi cu trenul cand cu masina e mai rapid?

Este o crasa si grava lipsa de viziunestrategica.
Strategia multianuala de dezvoltare ainfrastructurii pe urmatoarele doua decenii lipseste.
Din ea ar rezulta strategii sectoriale, pentruinfrastructura rutiera, cea feroviara si aeriana.
Doar lucrand astfel vom putea ajunge la oconcluzie viabila.
Ironia sortie e ca noi, cei care traim in taraasta, stim, instinctiv Solutia.
Investii in dezvoltarea infrastructurii feroviarecare sa permita atingerea unei viteze medii de deplasare similara macar cu ceadin Polonia sau Cehia, state din fostul bloc sovietic.
Privatizarea CFR Persoane si Marfa, complet sitotal, iar statul sa ramana doar cu CFR infrastructura, putand astfel sasoliticte “redevente” companiilor care utilizeaza infrastructura.
Introducerea de “amenzi” pentru CFRinfrastructura pentru minutele de intarziere datorate defectiunilor caiiferate.
Etc etc etc.
Nu vorbesc de High Speed Rail in Romania. Inca.Dar strategia ar trebui sa include asa ceva.
Ar trebui dezvoltate proiecte “pe bune” care saacceseze fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii. Dezvoltarea deproiecte in parteneriat public privat.
Nu aiureli cu asimilarea unor concepte din aviatiein transportul feroviar.
Ar fi fost mult mai benign , ba chiar foarteinspirat, daca tovarasa presedinte de CA sugera sa studieze modelele de ticketingcu tarife differentiate “on peak” “off peak”. Insa si aceasta ar fi fost un felde punere a carutei inaintea boilor, deoarece trebuie tratata mai intaiproblema grava a infrastructurii depasite!
Si acum niste poze.
Mai intai Inter City Sighisoara – Bucuresti Acum3 saptamani! Pret 85 ron – 17 Lire, clasa 2, Duhoare inclusa in pret!
285km - 6 ore - viteza medie: 47.5Km/h





Iar acum inter city (Virgin train) Londra –Manchester! Pret 175 Ron – 35 Lire, clasa 1, Free WiFi inclus in pret
333Km - 2 ore 15 min - viteza medie 148 Km/h




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Iordache si USRul. Vino sa vezi pisicutele care s-au saturat de principii

Da, nu e vorba despre: Acelea ar fi dragute si v-ar fi facut sa dati click imediat si share si like si cate si mai cate. Este insa vorba despre niste pisoiasi fricosi, care tremura la gandul si sunetul "catuselor". Sunt niste 'telectuali de CAP care au ajuns la butoane si acum isi acopera performantele penale cu legislatie iute albitoare. Daca infractorii obisnuiti pot numai spera sa isi "albeasca banii", ai nostrii doi crai din imagine, modele de top, full option, ce sunt ei, inegalabili mondiali, isi "albesc viata", stergand cu buretele infractiuni, proceduri si concepte din dreptul penal. Dar sa incercam sa analizam organizat si sistematic ineptia juridica. Daca se poate. Sa incepem cu vesinca replica a domnului Iordache in special si a PSD-ului in general: ,,Cei ce protesteaza  NU au citit modificarile"           - unde sa le citim? E greu, aproape imposibil pentru un cetatean sa gaseasca undeva modificarile codului penal, sau, sa

jurnalul XI - who did it?

Intrebari existentiale de pe net: 1. Cine a facut Covidu? - Chineji , ruling conspiracy theory; Americanii - second popular; Natura - ba ej nebun'? (In tot acest timp Balenele si Ursii polari rad din laboratorul secret) 2. Cine a furat drojdia? - e o conspiratie a drojdierilor 3. Cine a facut spitale? - ala io, ala io, ala io...nemtii, coreenii, taiwanezii, japonezii.  4. Cine a facut gratare in izolare pe balcon? - ups 😜 Teoria conspiratiei cu Covidu, tradusa de Ghita Drojdieru': Bre, io stau acasa, ca mi-e frica de amenzi dar stiu io ca virusu asta-i facut de chinezi. link Ca e clar ca nu era dom'le nimic daca Trump nu le punea taxe, asa ca acum se razbuna. Bine, nici virusu' stii ca nu exista. Ca chiar zicea unu milionar ca nu se poate dovedi dom'le ca exista virusi. De aceea si acum nu ne arata virusul, sa-l vedem si noi. E clar facatura, sa ii omoare pe batrani ca a si spus Delgarde aia de la Fond ca suntem multi. Industria asta medicala vrea sa i

TRABANT DESCHIDE FABRICA IN ROMANIA!

Graba strica treaba. Vorba lunga saracia omului. Daca taceai filosof ramaneai. Vorba-i de argint dar tacerea e de aur. Mai stiti si voi asemenea proverbe? Eu i-as trimite domnului Ponta o carte cu proverbe si maxime si i-as recomanda un training in meditatie si self control, poate data viitoare nu mai arunca vorbe-n vant, precum faimoasa declaratie triumfala la revenirea din Germania, conform careia un MARE producator auto va deschide o uzina in Romania. http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14489154-victor-ponta-posibila-mare-investitie-germana-romania-greenfield-ocupa-dan-sova.htm Dar stai asa! Daca el se referea la Trabant? Premierul a declarat, pentru exactitate, asta: "Una dintre marile companii germane din industria auto va deschide o fabrica in Romania, board-ul companiei urmand sa adopte o decizie finala in acest sens, potrivit premierului Victor Ponta. "Zilele trecute, in sedinta de guvern, pe lista confidentiala pentru ca asa a fost intelegerea, am aprobat un